vineri, 10 februarie 2012

Cheesecake cu lamaie


Prajitura asta m-a obsedat un timp lung. Nu reuseam reteta aia de cheesecake moale si fina si inalta, de fiecare data iesea mai mult un fel de pasca de Pasti, bine fara alauatul de deasupra. Greseala era ca puneam prea multe oua. Dar in sfarsit am dat peste o reteta pe care nu o mai parasesc. Se pot adauga si stafide, insa mie imi place simpla, numai cu aroma de lamaie. Divina!

Ne trebuie:

- o foaie de tarta
- 750g crema branza
- 250g smantana (aici e una mai lichida, ca pentru frisca)
- 2 oua
- 225g zahar fin
- 3 linguri amidon (eu am pus faina)
- coaja rasa de la o lamaie
- un plic zahar vanilat

Cum facem:

Intindem bine foaie de tarta intr-o forma de tort cu fundul detasabil, eu i-am lasat si hartia de copt, abia sunt sigura ca nu iese crema pe nicaieri.
Amestecam faina impreuna cu zaharul si crema de branza cu telul sau mixerul pana ajungem la o compozitie spumoasa.
Adaugam ouale unu cate unu si amestecam bine dupa fiecare, apoi smantana si la sfarsit coaja de lamaie rasa.

Turnam in forma si dam la cuptorul dat la mic (la mine 160° e minim) pentru o ora sau o ora si 15, pana cand capata o crusta la suprafata (mai devreme se vede pe mijloc ca inca e lichida).
Daca temperatura e prea mare tinde sa se umfle si sa se rupa pojghita de deasupra. La testul scobitorii nu iese uscat, asa ca nu trebuie sa luati in calcul asta.
Dupa ce inchideti focul lasati-o in cuptor cu usa inshisa, pentru o ora sau 2 pana cand cuptorul este rece. Cel mai bine e sa o mutati pe platou cand e in totalitate rece, si peretii si baza.
Rezultatul este garantat laudat :)







Un comentariu: