vineri, 13 ianuarie 2012

Papoutsakia (vinete umplute, la cuptor)




Asta e o reteta la care ma tot gandesc de cand am savurat-o prima oara intr-un concediu in Grecia. 
Taverna era destul de izolata, foarte aproape de o plaja prea putin amenajata pe insula Lefkada. N-am stiut exact ce aleg din meniu si cu atat surpriza a fost mai mare cand portia de vinete umplute cu sos bechamel deasupra mirosea a scortisoara si avea gustul unei prajituri.
Daca va plac vinetele ar trebui cel putin incercata o data, dar eu cred ca o sa fie abia inceputul :)


Ne trebuie:

- 2-3 vinete
- 250-300 g carne tocata de vita
- 1-2 rosii pentru ornat
- 1 ceapa taiata fin
- 2-3 catei de usturoi
- o legatura mica de patrunjel
- 1 lingurita scortisoara
- sare, piper
- eu am avut si ceva morcov gata ras - am pus o mana (cam un morcov cred)


Cum facem:

Taiem vinetele pe lung, le scoatem miezul cu o lingurita, apoi presaram sare si le lasam deoparte.
Calim ceapa sa devina aurie, adaugam carnea tocata, mana de morcovi (optional), usturoiul pisat, bucatile de vinete scobite si lasam sa se inmoaie la foc mic, adaugand un pic de apa din cand in cand.
Vinetele lasate cu sare le scurgem de lichidul creat, le spalam in cateva ape si le punem intr-o tava unsa cu un strop de ulei de masline.
La amestecul de carne, spre sfarsit, adaugam patrunjelul taiat fin si condimentam cu sare piper si scortisoara.



Umplem vinetele, le decoram cu rondele de rosii si dam la cuptorul incins la 180° C pentru 30 de minute sau pana se inmoaie vinetele si rosiile se rumenesc frumos.


In reteta originala se servesc cu sos bechamel, dar merg la fel de bine si cu smantana, varianta simpla :)

Un comentariu: