miercuri, 9 noiembrie 2011

Tarta cu somon si praz


Ma gandeam zilele astea la ceva de luat la pachet, fara sos si usor de manevrat, dar in acelasi timp hranitor si satios. Tarta asta, sau placinta cum vreti sa-i ziceti, e numai buna pentru birou, dar merge la fel de bine si seara cand vrei ceva rapid si nu ai chef de stat prin bucatarie. Combinatia e excelenta, sau cel putin mie asa imi pare - nu eram familiara cu prazul inainte, poate d'aia..





Ne trebuie:
- somon afumat 200 g
- o foaie de tarta
- 3 fire de praz
- 5 oua
- 120 ml de lapte
- piper
- cateva cuburi de branza feta (facultativ)
- ulei de masline pentru prajit

Cum facem:

Scoatem foaia de tarta si o lasam la temperatura camerei - daca o desfasuram asa rece e posibil sa se rupa si nu prea mai are haz.
Desfasuram tarta in forma, cu tot cu foaia pentru copt - ii taiem marginile daca e prea mare.
Separat taiem somonul in fasii cam de jumatate de cm latime si lungi de vreo 3-4, mai mult din ochi asa, cat sa nu fie prea mari. 
Spalam prazul si folosim numai partea alba, pe care o taiem in rondele. 


Incingem 3-4 linguri de ulei de masline intr-o tigaie si calim prazul pana se inmoaie si devine auriu.
Intr-un bol batem ouale intregi ca pentru omleta, si asezonam cu piper. 
Nu am mai pus si sare ca are somonul destula. 
Prazul un pic racit il amestecam cu bucatile de peste si intindem peste foaia de tarta.


In vasul cu oua adaugam laptele si omogenizam. 
Daca aveti tava mai mare (sau mai inalta), eu am folosit una cu diametrul de 28 si nu prea inalta, puteti sa mai adaugati un strop de lapte. 
Lichidul ar trebui sa ajunga cat de cat sa acopere partea uscata. 
Nu e obligatoriu sa adaugati si branza cuburi, mie imi place gustul un pic rumenit in combinatie cu somonul.


Tarta astfel asamblata o dam la cuptorul incalzit la 190 °C pentru 35-40 de minute, pana se rumeneste iar compozitia de oua se incheaga.
Daca mai ramane ceva, dupa ce se raceste pastrati-o in frigider, eu am lasat o felie afara si dupa vreo 2 zile nu mai avea acelasi gust, probabil de la praz..

                          
Pofta mare ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu