joi, 17 noiembrie 2011

Desert cu visine



E prajitura cu care sunt obisnuita de cand sunt mica, mama o facea de obicei in plina vara cand era sezonul visinelor, dar aici nu am vazut deloc visine proaspete, numai cirese. Asa ca sezonul oricum dus dar pofta ramasa...am recurs la clasicul borcan de compot si ma voi multumi cu fructe conservate, macar sunt fara samburi :)
Reteta o am tot de la mama, de fapt din cartea Silviei Jurcovan din '75 primita in dar fix dupa 30 de ani; prajitura e o vedeta de fiecare data, pufoasa si nu prea dulce, merge de minune dimineata la cafea sau la o gustare cu iaurt de dupa-amiaza.

Ne trebuie:

- 250g faina
- 125g unt
- 2 oua
- 200g smantana
- 250g zahar
- 1 plic zahar vanilat
- 1 praf de copt
- visine (proaspete sau din compot) fara samburi 500-600g



Cum facem:

Intr-un castron frecam untul cu cele doua tipuri de zahar, adaugam ouale si apoi smantana, pana obtinem un amestec omogen.
Praful de copt il amestecam cu faina si turnam putin cate putin peste amestecul de unt amestecand contunuu. Scoatem visinele din compot, le scurgem si le lasam deoparte.




Ungem cu unt si tapetam cu faina o tava de copt, eu am preferat sa-i pun hartie de copt - si turnam prajitura in forma.
Presaram visinele peste, uniform in toata tava, nu e nevoie sa le dam prin zahar, aluatul e foarte pufos si nu se duc la fund.
Dam la cuptorul incins la 190°C cam 30-35 de minute, sau pana trece testul scobitorii; nu se deschide cuptorul primele 15-20 de minute.



Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu