joi, 10 noiembrie 2011

Gaufres liégeoises


Parca am mai scris pe undeva ca sunt in Belgia, nu? Ei, nu chiar in Liége, dar gaufrele sunt peste tot si de toate tipurile. Cele mai des intilnite sunt unele ca un cozonacel cu scortisoara sau fara, si foarte lipicioase.

Am incercat mai multe retete, si unele cu compozitie de clatita, cu mult unt in compozitie, foarte bune si astea, insa m-am incapatanat sa gasesc o reteta cat mai apropiata cu cea din comert, pe baza de drojdie si nu cu praf de copt. Am facut poze numai la produsul final, as fi facut si la aluat da mi-am bagat degetele ca se framanta cam ca si cozonacul si n-am mai apucat sa fac poze. Asa ca trebuie sa ma credeti pe cuvant :)

Ne trebuie:
- 1 kg faina
- 5 oua
- 1 plic drojdie uscata
- 500 ml lapte
- 4 plicuri zahar vanilat
- un praf de sare
- 400 g unt moale sau topit
- 400 g zahar
- scortisoara optional

Cum facem:

Turnam intr-un bol maare faina si o amestecam cu zaharul vanilat, praful de sare si ouale.
Inmuiem drojdia in putin lapte cald, adaugam peste amestecul de faina, si apoi turnam si restul de lapte.
Lasam sa se odihneasca in jur de 30 de minute.
Topim un pic untul si il adaugam la aluat impreuna cu zaharul tos.
Mai lasam inca 15 minute.
Incingem plita pentru gaufre si facem cu mainile bilute din aluat pentru fiecare forma.
Eu am pus un pic de ulei inainte ca e foarte greu de dezlipit de pe mani fara.
Trebuie sa aveti multa rabdare pentru ca iese foarte mult aluat, reteta este pentru 10 persoane si mie mi-au iesit peste 30..cam o ora jumate dureaza toata tarasenia, dar din fericire tin muuult timp, si nu iti pare rau ca ai muncit un pic.
Incercati-le cu iaurt grecesc si cu o dulceata acrisoara, eu am avut de afine, sau de ce nu ciocolata si nuci, pe modelul clatitelor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu