luni, 7 noiembrie 2011

Tarta cu prune



E vremea prunelor, fructe cu puternic efect antioxidant si antiinflamator ce actioneaza in acelasi timp ca un scut impotriva cancerului. Asa ca o sa profit de ele cu o tarta bogata, foarte gustoasa si in acelasi timp cu un aspect de iti lasa gura apa.
Aici nu sunt la fel de ieftine ca in Romania, si nici nu am gasit soiul clasic lunguiet, ci unele rotunde, un fel de corcoduse, dar deh, o sa incerc sa ne facem pofta cu ele. Sunt diferite variatii pe tema acestei tarte, eu o sa va prezint o reteta cu aluat sfaramicios, foarte apreciata de sotul meu - la origini e o specialitate nemteasca, pudra de migadale putand fi inlocuita si cu alune, iar aromele pot varia intre coaja de citrice sau nucsoara.


Ne trebuie:
- 1 aluat de tarta
- 1 kg prune
- 4 linguri zahar + un plic de zahar vanilat
- scortisoara, cardamon, nucsoara
Aluatul sfaramicios:
- 100 g faina
- 100 g unt rece
- 100 g migdale macinate


Cum facem:


Scoatem aluatul de tarta din frigider, il lasam o jumatate de ora la temperatura camerei si apoi il derulam in forma de tarta cu tot cu foaia pentru copt, careia ii taiem colturile daca e prea mare.
Spalam fructele, le taiem in jumatate pe lung si le scoatem samburii.
Le asezam in forma pentru tarta cu partea taiata in sus, cat mai apropiate si usor oblice, sa incapa toate.
Amestecam apoi zaharul tos cu cel vanilat si condimentele si presaram in mod egal peste prune.
Eu am folosit o forma din silicon foarte moale pe care n-o pot manui deloc daca o umplu - asa ca mai intai scot gratarul din cuptor si pun forma de la inceput pe el.





Macinam migadalele cu ajutorul unui robot, le putem lasa mai mari daca ne place sa rontaim, sau le facem pudra daca vrem un gust mai fin.
Intr-un castron separat amestecam cu degetele untul rece taiat in bucati impreuna cu faina, pana capata o textura nisipoasa. Amestecam migdalele la sfarsit si presaram peste prune. O sa arate cam asa:





Dam la cuptorul incalzit dinainte la 180-190° C pentru 30-40 de minute, pana se rumeneste frumos iar fructele se inmoaie. Gustul o sa fie tare asemanator cu galustile cu prune, mie cel putin asa imi pare, si e o idee mai usor de facut. Am facut repede poze ca se termina cat ai zice 'prune' :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu