luni, 21 noiembrie 2011

Tarta cu dovleac



Probabil in topul celor mai gustoase dulciuri, tarta cu dovleac este, cel putin in perioada asta a anului, un must cook/eat :)  Nu musai tarta ci si clasica placinta e la fel de apreciata, dar cum aici nu gasesc foi fine de placinta nici in magazinele turcesti, trebuie sa recurg la clasicul aluat brisée.
Varianta de mai jos este cu dovleac caramelizat pe foc ( de fapt plita electrica) si nu la cuptor, nu am avut rabdare sa stau o ora jumate sa astept, asa ca am recurs la o metoda mai rapida dar nu mai putin gustoasa!





Ne trebuie:

- un aluat de tarta brisée
- 2 oua mari (3 daca sunt mai mici)
- 1 1/2 cana piure de dovleac (eu am avut o bucata de 800g cruda cu coaja)
- 150g zahar
- 1 portocala
- 1 lingurita scortisoara
- 1/2 lingurita nucsoara
- 1/2 lingurita cardamom
- 200 ml lapte sau 250 smantana

Cum facem:

Spalam si curatam dovleacul de coaja, il taiem in bucatele mici si il punem intr-o craticioara. Presam portocala si adaugam sucul rezultat peste dovleac, presaram 50g de zahar peste, adaugam apa rece cat sa nu depaseasca dovleacul  si punem pe foc mediu pana apa se evapora complet. O sa arate un pic caramelizat si aproape ca si cand ar fi fost ras. Scoatem, lasam un pic la racit si dam printr-un robot sau blender pana devine un piure fin, fin.





Intindem aluatul de tarta intr-o forma tapetata cu unt sau hartie de copt.
Incingem cuptorul la 180°C.
Batem bine ouale cu restul de zahar,  adaugam laptele si condimentele si incorporam peste piureul de dovleac.

Rasturnam compozitia peste aluatul de tarta si dam la cuptor cam 30-35 de minute.
O sa fie o compozitie destul de moale, se va intari insa in cuptor.
Eu am folosit o forma cu diametru de 30cm, daca vreti sa iasa mai inalta folositi una mai mica, de 24.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu